Wednesday 17 February 2016

2016!

2016.

2016 seakan berjalan terlalu laju untuk aku. rasa tak terkejar dengan macam-macam benda yang jadi dalam hidup sekarang ni. mak aku kena lung infection masuk ICU, kerja kat ofis berlambak tak habis-habis, hubungan dengan encik husband yang kengkadang tersentap sana sini, haihhh mujurlah Allah permudahkan urusan kami dengan macam-macam bantuan dari sumber dan orang yang tak dijangka. paling syukur sebab Noah Zafrel mudah diurus.

HIJRAH.

Klise sangat bila masuk tahun baru nak bercakap pasal hijrah. tapi apa salahnya klise kalau bawak kebaikan kan? hijrah apa yang aku nak buat tahun ni? BANYAK. kalau boleh disenaraikan, mungkin tak mampu aku nak post entry ni petang ni jugak sebab nak fikir habis-habis semua perkara yang nak dimasukkan dalam senarai.

antara perkara yang aku nak perbaiki dalam hidup ialah hubungan aku dengan manusia keliling. sejak mak masuk ICU, lepas tu Aga meninggal, aku terasa sangat betapa fragile nya hidup ni beb. fragile dan tak pasti. yang pastinya satu je -- kita akan mati. lately ni, aku selalu sangat fikir apa agaknya yang orang akan bercakap dan ingat pasal aku bila aku dah mati? i want to be a better person. a better friend, a better sister, a better daughter. bukan untuk orang lain, tapi untuk ketenangan diri sendiri. memang betul cakap orang - perasaan yang paling best ialah bila kita dapat gembirakan orang lain. i hope i can make more people around me happy. belanja minum, text tanya khabar, belanja makan, call ke, i dont know. i'll try.

CINTA.

I love my life. i love my boys. entah camana hidup aku kalau achik dan noah tak ada. still, aku rasa cinta aku ni belum capai standard yang mana-mana suami expect kot. i dont know. anak baru sorang tapi aku belum manage untuk kemas dan deco rumah, masak proper dinner everyday ke, sobbss. achik memang the best husband i can ask for walaupun ada masanya memang stress pasal dia. i want to be a better lover. dah lama tak saja-saja text during working hour, dulu masa bercinta sempat je kann. so i slowly did now. surprisingly diri sendiri rasa awkward mula-mula tu. Allahuu, baru tiga tahun kot kawen. maybe lepas ni, i'll drop random love notes somewhere?

sejak ada noah, memang tak pernah lagi kami dating or road trip berdua. still, aku tak rasa benda ni patut jadi masalah. i want to be a better lover. kena berenti cari masalah dan alasan sebab sebenarnya my husband is not someone who hard to please pun. i'll try.

KARIER.

OK lahh di sebalik kerja aku yang tak penah habis, stress level yang asyik mencanak je naiknya, I love my job. i love my boss, colleagues and my personal crib here. indirectly, aku memang berada dalam comfort zone laa sekarang. persoalannya, dah sampai masa ke aku patut keluar dari zon ni sekarang untuk kemajuan karier? Dah tujuh tahun aku dalam servis tapi most of the years aku cuma buat kerja-kerja communication and public relation which is actually not a core business for my scheme.

Postpone dulu lah pikir dan decide pasal benda ni. Kalau boleh pencen by 40 years old pun best, lepas tu maybe boleh fokus menulis sambil bela lemak anak. Hmmmmmm, i wish i wish i wish!


FUTURE.

Aku harap dalam tempoh lima tahun akan datang, aku dan husband boleh enjoy financial freedom. At least dapat langsaikan hutang-hutang yang kritikal, tak tenang hidup sebenarnya bila berhutang ni tapi itulah lemahnya kita manusia dalam merancang, Allah jua yang menentukan. Semoga husband belajar dari kesilapan dan makin matang dalam uruskan perniagaan dan kehidupan kami sekeluarga.

Finally, i wish to have another baby! Bahahahahaha! :P


Till then!






No comments: