Tuesday 23 February 2016

#1 Step for 2016

Merujuk entry sebelum ni.

Yes, i did one step ahead. aku beranikan diri bincang dengan my immediate boss pasal nak transfer dari department sekarang ni. Puan HR, memang a very senior lady in public service. Di sebalik cakap-cakap orang lain yang tak puas hati dan menyampah dengan dia; aku sebenarnya sangat hormat dan kagum dengan dia. well, mana ada manusia yang perfect. tapi Puan HR banyak ilmu dan pengalaman, dan dia tak kedekut semua tu. Aku memang akan pergi bilik dia bercerita dan bincang dengan dia everytime kalau aku perlukan pandangan dan nasihat yang profesional dan baik. 

Dan seperti yang aku jangkakan, Puan HR memang sangat profesional bila mendengar permohonan aku tu. Lebih kurang setengah jam kami bersembang berkongsi pendapat dan luahan perasaan, aku keluar dari bilik dia dengan perasaan yang sedikit tenang. Now, i just need to do a lil bit of CSI dengan Human Resource department, lepas tu cari masa yang sesuai untuk inform big boss pulak pasal ni. and that will be the real challenge. insyaallah, insyaallah.

Jom solat Asar.


till then!

No comments: